Projekty MŠ
![]() |
Začít spolu![]() Začít spolu je vzdělávací program pro děti předškolního a mladšího školního věku, který nezisková organizace Step by Step ČR nabízí do mateřských a základních škol po celé ČR. Děti svobodně vyjadřují své potřeby, přání a představy v prostředí, které jim poskytuje pocit bezpečí a zároveň přináší výzvy, podporuje jejich přirozené učení a kreativitu. Vzdělávací program Začít spolu, klade důraz na individuální přístup k dítěti, partnerství rodiny, školy a širší společnosti v oblasti výchovy a vzdělávání. Prosazuje a umožnuje inkluzi dětí se speciálními potřebami . Využívá projektového učení, integrovanou tematickou výuku(celostní přístup k učení) a podnětného prostředí ve třídě( netradiční členění do tzv. center aktivit) I nadále pokračujeme ve spolupráci s orgranizací Step by Step ČR v rámci vzdělávání našich pedagogů, kdy ve školním roce 2022/2023 absolvují 3 pedagogové Den ve třídě začít spolu a letní školu, kde budou zvyšovat svoji kvalifikaci a odborné znalosti v programu Začít spolu. Naše principy: Společné vzdělávání pro všechny
Učíme se v souvislostech
Rodiče jsou vítanými partnery
Aktivní zapojení dítěte
Orientace na dítě
Zdroj textu: |
![]() |
Technická MŠCílem projektu je, co nejdříve a na základě přirozené hravosti a poznání světa kolem sebe, vzbudit zájem dětí i pedagogických pracovníků o technické obory. Prostřednictvím programu pěstujeme v dětech vztah k reálnému světu a přispíváme k rozvoji technického vzdělávání již u předškolních dětí. Co dětem program v CA ( nejčastěji v dílně) přináší:
Zdroj: www.mtuni.cz |
![]() |
Učíme se spoluNaše MŠ je jedním z metodických center v rámci vzdělávacího programu Začít spolu. V minulosti jsme byli také jedním z center kolegiální podpory v rámci projektu Učíme se spolu. Tato centra byla prostorem pro vzájemné učení napříč institucemi pro formální i neformální vzdělávání dětí předškolního věku v daném regionu. Každý měsíc centra realizovala setkání, tzv. „aktivy“, na nichž bylo umožněno nabídnout své zkušenosti, sdílet a šířit příklady dobré praxe, podněcovat a vést diskuse na různá témata a reflektovat předškolní vzdělávací činnost v daném území. Další centra kolegiální podpory, která byla zapojena do projektu Učíme se spolu s námi:
V rámci projektu Učíme se spolu v naší mateřské škole působil také leader kolegiální podpory, který vedl a organizoval spolupráci mezi učitelkami uvnitř školy, inicioval spolupráci s učiteli a učitelkami z jiných škol a pravidelně prováděl reflexi s kolegyněmi a vedením školy. Spolupracoval a komunikoval se Step by Step ČR. Projekt pomáhal nastavit kolegiální spolupráci a učící se komunitu jako přirozenou součást života školy. Činil tak také prostřednictvím podpory dvou pedagogů dané školy, kteří myšlenku vzájemné inspirace a vrstevnického učení šířili mezi další kolegyně pedagogického týmu. Dvě učitelky z naší MŠ působily jako průvodci kolegiální podpory. Každá z těchto učitelek poskytovala individuální podporu jedné další kolegyni na škole a využivala pro tento účel různé formy podpory (konzultace, poskytování zpětné vazby, návštěvy ve třídách,...). |
![]() |
Operační program Jana Ámose Komenského - podpora a vzdělávání v MŠCílem OP JAK je podpora rozvoje otevřené a vzdělané společnosti založené na znalostech a dovednostech, rovných příležitostech a rozvíjející potenciál každého jednotlivce, která povede k růstu konkurenceschopnosti České republiky a zlepšení životních podmínek jejich obyvatel. Aktivity projektu cílí na zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzívnímu vzdělávání pro všechny děti, žáky a účastníky zájmového vzdělávání prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení, vzájemného sdílení zkušeností, spolupráce a podpory zavádění inovativních metod výuky. |
![]() |
ERASMUS+Program Erasmus+ umožňuje mezinárodní výjezdy a podporuje mezinárodní spolupráci. Přináší inovace do vzdělávání a v účastnících podporuje všeobecný rozvoj dovedností. Zpřístupňuje nenahraditelné zkušenosti ze zahraničí a pomáhá navázat cenné mezinárodní spolupráce. Mateřským školám umožňuje realizovat projekty mezinárodní spolupráce s dalšími školami z různých evropských zemí. V rámci těchto projektů školy spolupracují na společném tématu a na výstupech projektu. Vyměňují si zkušenosti nebo organizují aktivity na mezinárodní i lokální úrovni. Veškeré výstupy projektů jsou následně šířeny i mimo zapojené školy. Projekty umožňují jak školám, tak i dalším institucím navázaným svou činností na sektor školního vzdělávání, spolupracovat s cílem zlepšování vzdělávacích možností v jednotlivých evropských zemích, sdílení zkušeností, řešení aktuálních problémů školského sektoru, vyvíjení nových metodik apod. V programu ERASMUS+ plánujeme zvyšovat odborné poznatky a kompetence pedagogických pracovníků a zvyšovat efektivitu výchovně vzdělávacího procesu naší mateřské školy.
|
![]() |
Národní plán obnovyNárodní plán obnovy je souhrnem reforem a investic financovaných Evropskou unií – Next Generation EU, které bude Česká republika realizovat v letech 2021 – 2026 z evropského Nástroje pro oživení a odolnost. Jednou z komponent v gesci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen MŠMT) v rámci pilíře „Vzdělávání a trh práce“ je komponenta 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace. MŠMT se zaměřilo na finanční a metodickou podporu škol, čímž přispěje k proměně obsahu vzdělávání. V rámci této podpory školy obdrží finanční prostředky na vybavení pokročilými digitálními technologiemi. Školy si tak budou moci zakoupit digitální učební pomůcky pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí, např. robotické stavebnice, 3D pera, zařízení pro využití rozšířené či virtuální reality atd. |
![]() |
Dietní stravování ve městě Brněve spolupráci s Magistrátem města Brna a Masarykovou univerzitou Cílem projektu je zajistit dietní stravování pro děti, které navštěvují naši mateřskou školu a mají dietu potvrzenou odborným lékařem. Zaměstnanci školní jídelny byli proškoleni o dietním stravování. Dietní stravování lze poskytovat pouze na základě potvrzení o potřebě dietního stravování, vydaném registrujícím poskytovatelem zdravotních služeb v oboru praktického lékařství pro děti a dorost. Diagnostikovaná dieta bude založena ve zprávě pro školní jídelnu. Dietní stravování je aktuálně zajišťováno pro děti s dietou bezlepkovou a dietou při alergii na mléčnou bílkovinu pod garancí registrovaného nutričního terapeuta Bc. Klára Dospivová. |
![]() |
MrkvičkaNaše mateřská škola se dlouhodobě snaží o environmentální vzdělávání dětí a proto je zapojena do národní sítě Mrkvička, která sdružuje mateřské školy a 1. a 2. ročníky základních škol se zájmem o ekologickou výchovu. Cílem tohoto projektu je podpořit rozvoj ekologické výchovy v mateřských školách prostřednictvím zprostředkování komunikace mezi mateřskými školami a odborníky na ekologickou výchovu a výměnu informací a zkušeností mezi pedagogy mateřských škol navzájem. V Jihomoravském kraji je v současnosti zapojeno přes 130 škol a dalších zařízení. Aktuální nabídka akcí, seminářů a nápadů na vzdělávání dětí v environmentální výchově je nabízena ve stejnojmenném čtvrtletníku Mrkvička, který dostává každá MŠ zapojena do sítě. Díky těmto inspiracím můžeme vytvářet výukové projekty s ekologickým zaměřením. V naší mateřské škole toto environmentální zaměření reprezentuje zejména vybavení školní zahrady, kde se nachází hmyzí hotel pro přímé pozorování, pocitový chodníček tvořený přírodními materiály, zahrádka pro děti, kde si mohou vyzkoušet své zahradnické schopnosti, bylinkový kopeček s léčivými rostlinami, nebo pítko pro ptáky. |